Sunday 4 October 2015

MELAKA to MERSING part 2

Hye uols.
So, bersambung daripada part 1. Seharian berjalan di Melaka, aku amek bas dari Melaka jam 6.30 petang ke JB.
Actually ada tiket bas daripada Melaka Central ke Mersing tapi aku nak sampai sana selewat yang boleh, so aku naik bas dari Melaka jam 6.30petang and bas seterusnya JB ke Mersing jam 11.30 malam.

But, aku sampai awal gilaaaaaa di Mersing. Kul 1.30 pagi. Actually, trip kali ni aku bersama 5 orang junior. actually nak pergi berdua ja but then ada kosong so budak2 ni ajak geng2 dia. but, yang mengecewakan aku is attitude diorang. Malas nak cakap banyak. Lesson learned.

So, back to my story. Terkulat-kulat gak aku sampai sana kul 1.30 pagi. Tapi, alhamdulillah Allah bantu. Ada sorang kakak ni tumpangkan and hantar ke aku kat kedai mamak. So, aku lepak kat kedai mamak tu sampai pukul 6 pagi. Lepas tu, ada sorang pakcik plak tolong hantarkan ke jeti. SYukur Allah bantu :)

Trip start pukul 9 pagi, aku amek pakej dengan Mersing Island Hopping and Tours (boleh tengok kat fb). Kitorang pergi island hopping ke Pulau Mensirip, Pulau Harimau and Taman Laut. Pastu diorang bawak pusing-pusing ke sekitar kawasan tengok Pulau Rawa yang maha cantik,  Pulau Gual, Pulau Besar. Pakej RM160 termasuk makan, equipment dll. Not bad la.

Best. Tempat cantik. Tapi baru-baru ni dengar khabar yang Pulau Mensirip and Pulau Harimau dah takleh pergi atas titah Sultan Johor yang murka dengan sikap individu yang tak bertanggungjawab tak jaga pulau-pulau nie. FYI, pulau-pulau private nie sume milik keluarga Sultan Johor.

So, sis belanja gambar-gambar kat sana. Hope ni bukan first and last la pergi sana eh.


OUR BOAT. PERGI 2 BOAT YANG BOLEH MUATKAN 12PAX PER BOAT.


PULAU GUAL



SNORKELLING KAT TAMAN LAUT. DARI ATAS BOLEH NAMPAK CORALS.



VIEW DARI PUNCAK PULAU HARIMAU


SUNSET MASA OTW BALIK


SUNBURN


JETI PULAU RAWA. SERIUS CANTIK PULAU NIE


PULAU HARIMAU :)


KAT  PULAU HARIMAU NIE ADA GUA YANG BOLEH BERENANG MASUK AND JUMP CLIFF. BEST!


DALAM GUA PULAU HARIMAU


SUNBURN


SNORKELLING DEKAT MENSIRIP


VIEW DARI PULAU MENSIRIP. DEPAN TU PULAU HARIMAU

Overall memang puas hati la jenjalan. Hope dapat pergi lagi :) 













No comments:

Post a Comment